Mało interesujące prezentacje finansowe lub biznesowe powodują, że 71 proc. menedżerów w ich trakcie zasypia - napisała w poniedziałek gazeta internetowa EETimes, powołując się na sondaż firmy Infommersion, zajmującej się wizualizacją danych.
Jak wynika z badania, spanie na prezentacjach jest spotykane dość powszechnie - 43 proc. ankietowanych przyłapało inne osoby na drzemce bądź przysypianiu. Najbardziej zasypianiu służą prezentacje indywidualne (35 proc. wskazań), nieco mniej - treningi i seminaria firmowe (23 proc.). Stosunkowo dużą uwagę trzeba zachowywać na spotkaniach firmowych - tylko 16 proc. ankietowanych przyznało, że w ich trakcie doznało ataku senności.
Maksymalnej uwagi wymagają konferencje internetowe (webcast) - tylko 11 proc. respondentów stwierdziło, że w ich trakcie zaczynali drzemać.
Według EETimes, powołującego się na sondaż Infommersion, menedżerskim drzemkom dość łatwo można zapobiec. W sondażu 51 proc. menedżerów stwierdziło, że dla zachowania uwagi najważniejszy jest \"entuzjastycznie nastawiony, kompetentny i potrafiący prowadzić spotkanie\" mówca lub moderator. Interesującą i interaktywną prezentację, zmuszającą do skupienia uwagi, wymieniło - jako skuteczne antidotum na senność - 36 proc. ankietowanych.
Dobrze i kompetentnie wyglądający prezenter także pomaga w zachowaniu uwagi, ale tylko wśród 3 proc. menedżerów. Czynnik ten, jako istotny, wymieniały często ankietowane kobiety.
Jak powiedział EETimes Santiago Becerra, prezes zarządu Infommersion, nie jest istotne, czy prezentacja jest długa, czy krótka. - Zawsze utrzymanie uwagi audytorium jest dużą sztuką - dodał.
Jego zdaniem zasadniczą trudnością jest dobre zbudowanie prezentacji; najczęściej są one zbyt bogate w tekst, albo dane w formie graficznej i animacji nie są prezentowane dostatecznie jasno i w sposób przykuwający uwagę.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Infommersion: 71 proc. menedżerów śpi na nudnych prezentacjach