XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Infommersion: 71 proc. menedżerów śpi na nudnych prezentacjach

Infommersion: 71 proc. menedżerów śpi na nudnych prezentacjach
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Mało interesujące prezentacje finansowe lub biznesowe powodują, że 71 proc. menedżerów w ich trakcie zasypia - napisała w poniedziałek gazeta internetowa EETimes, powołując się na sondaż firmy Infommersion, zajmującej się wizualizacją danych.

W sondażu Infommersion uczestniczyło 382 menedżerów z firm działających na globalnym rynku.

Jak wynika z badania, spanie na prezentacjach jest spotykane dość powszechnie - 43 proc. ankietowanych przyłapało inne osoby na drzemce bądź przysypianiu. Najbardziej zasypianiu służą prezentacje indywidualne (35 proc. wskazań), nieco mniej - treningi i seminaria firmowe (23 proc.). Stosunkowo dużą uwagę trzeba zachowywać na spotkaniach firmowych - tylko 16 proc. ankietowanych przyznało, że w ich trakcie doznało ataku senności.

Maksymalnej uwagi wymagają konferencje internetowe (webcast) - tylko 11 proc. respondentów stwierdziło, że w ich trakcie zaczynali drzemać.

Według EETimes, powołującego się na sondaż Infommersion, menedżerskim drzemkom dość łatwo można zapobiec. W sondażu 51 proc. menedżerów stwierdziło, że dla zachowania uwagi najważniejszy jest \"entuzjastycznie nastawiony, kompetentny i potrafiący prowadzić spotkanie\" mówca lub moderator. Interesującą i interaktywną prezentację, zmuszającą do skupienia uwagi, wymieniło - jako skuteczne antidotum na senność - 36 proc. ankietowanych.

Dobrze i kompetentnie wyglądający prezenter także pomaga w zachowaniu uwagi, ale tylko wśród 3 proc. menedżerów. Czynnik ten, jako istotny, wymieniały często ankietowane kobiety.

Jak powiedział EETimes Santiago Becerra, prezes zarządu Infommersion, nie jest istotne, czy prezentacja jest długa, czy krótka. - Zawsze utrzymanie uwagi audytorium jest dużą sztuką - dodał.

Jego zdaniem zasadniczą trudnością jest dobre zbudowanie prezentacji; najczęściej są one zbyt bogate w tekst, albo dane w formie graficznej i animacji nie są prezentowane dostatecznie jasno i w sposób przykuwający uwagę.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Infommersion: 71 proc. menedżerów śpi na nudnych prezentacjach

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!