Koszty tradycyjnej dystrybucji gazu ziemnego, związane z wybudowaniem rurociągów i ich ograniczoną przepustowością, wymuszają zmianę metod jego dostaw. Coraz więcej dystrybutorów na świecie decyduje się na rozwój technologii LNG (skraplania gazu ziemnego) i tę formę transportu paliwa, co pozwala jednocześnie zróżnicować źródła dostaw i zapewnić sobie lepszą pozycję negocjacyjną przy jego zakupie.
Na świecie funkcjonuje 67 regazyfikacyjnych terminali skroplonego gazu ziemnego. Najwięcej jest ich w Japonii - aż 24 (dane z listopada 2009). W Europie działa 19 takich terminali, w tym 6 znajduje się w Hiszpanii, która jest liderem importu LNG w Unii Europejskiej. W budowie na świecie znajduje się 19 terminali (8 w Europie), a planowana jest budowa 40.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Gaz skroplony - alternatywa logistyczna i negocjacyjna