Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Gazprom Export: LNG w transporcie to przyszłość

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
03-11-2013 14:44
Gazprom Export: LNG w transporcie to przyszłość
Fot. Fotolia

O planach wykorzystania w transporcie LNG, opłacalności takiego rozwiązaniach i o celach Gazpromu związanych z tym paliwem mówi portalowi wnp.pl Eugene Pronin, ekspert ds. zastosowania gazu jako paliwa silnikowego w Gazprom Export

Czy potencjalnie branża transportowa jest dużym odbiorcą LNG? Czy transport drogowy lub morski będzie przyszłością dla rynku LNG?
- Tak, obecnie obserwujemy duży potencjał dla skroplonego gazu ziemnego w transporcie. LNG jest najlepszym rozwiązaniem dla zastąpienia paliw konwencjonalnych zarówno w dalekobieżnym transporcie drogowym, jak i krótko i długodystansowym transporcie morskim. Wynika to z faktu, że LNG jest wydajniejszy oraz oferuje dłuższy zasięg pracy w porównaniu do CNG. Ponadto LNG produkuje znacznie mniej dwutlenku węgla niż benzyna, dlatego jest jedynym rozwiązaniem, aby zredukować emisję CO2 w transporcie morskim. Dodatkowo, zarówno LNG jak i CNG, używane głównie do zasilania samochodów osobowych, są znacznie tańsze niż diesel czy benzyna.

Dlatego zastosowanie CNG i LNG w transporcie pomaga utrzymać konkurencyjność oraz spełniać surowe wymogi ekologiczne. Gazprom jest już obecnie bardzo zaangażowany w produkcję i eksport LNG, dostarczając gaz między innymi do Azji. Celem naszej firmy jest zaopatrywanie 14 proc. globalnego rynku LNG do 2030 roku.

Jakie są korzyści z wykorzystania LNG w transporcie?

- Jak już wspominałem, LNG jest paliwem czystszym, tańszym, bezpieczniejszym i pozwalającym na cichszą pracę niż diesel i benzyna. Na przykład tankowiec zasilany LNG, transportujący ropę lub kontenery z towarami, zużywa 25 proc. mniej energii i emituje 34 proc. mniej dwutlenku węgla na tym samym dystansie w porównaniu do tankowca zasilanego paliwem tradycyjnym. Podobnie jest z silnikami napędzanymi gazem ziemnym używanymi w samochodach osobowych – emitują o 25 proc. mniej CO2, 80 proc. mniej CO, oraz jedną trzecią mniej tlenków azotu. Nie wytwarzają również sadzy i pyłu, jak w przypadku tradycyjnych paliw.

Ekonomiczne korzyści są także widoczne dla konsumentów. Gaz ziemny pozwala kierowcom zaoszczędzić 30 proc. kosztów paliwa. Średnio, za 10 euro auto zasilane gazem ziemnym może przejechać ok. 220 km, podczas gdy diesel wystarcza na 164 km, a benzyny na jedynie 103 km. Ten sposób oszczędzania, w obecnych warunkach ekonomicznych, jest niezwykle istotny dla konsumentów.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP