Premier Rosji Dmitrij Miedwiediew podpisał rozporządzenie o rozszerzeniu terenu portu Kaliningrad, w celu budowy tam terminala morskiego LNG.
We wrześniu 2013 r. spółka ta zawarła umowę z władzami regionu Kaliningrad „w sprawie wzajemnego zrozumienia i współpracy”.
Według planów, terminal będzie zdolny do pracy już pod koniec 2017 roku.
W pierwszym etapie, ma on być źródłem dostaw surowca na rynek wewnętrzny Rosji. Później zostanie on zastąpiony planowanym do realizacji projektem „Bałtycki LNG”, który ma zacząć funkcjonować pod koniec 2018 roku.
Ta instalacja skraplania gazu ziemnego, także planowana do realizacji przez Gazprom, zostanie wybudowana w porcie Ust-Luga, niedaleko St. Petersburga. Ma mieć zdolność skraplania do 10 mln ton gazu rocznie, z opcją rozszerzenia do 15 milionów ton.
Pierwotnie, koszt inwestycji szacowano na 11,5 mld USD, ale plany te i termin realizacji wielokrotnie przekładano. Do niedawna wskazywano, że terminal rozpocznie działalność w 2020 roku, a obecnie informacje wskazują, że nastąpi przyspieszenie realizacji tej inwestycji.
Bałtycki LNG ma służyć głównie do eksportu LNG.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Gazprom przyspiesza budowę dwóch terminali LNG nad Bałtykiem