PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kolejne skargi na jakość gazu PGNiG

Autor: Gazeta Wyborcza (Radom)
11-04-2008 21:42

Jesteśmy oszukiwani na jakości gazu, tylko nie mamy najmniejszych szans, żeby to udowodnić - twierdzą odbiorcy z regionu radomskiego. PGNiG: Nasz gaz spełnia wszystkie normy, reklamacje są bezzasadne.

Problem nie dotyczy tylko radomskiego regionu, reklamacje w sprawie niskiej kaloryczności gazu płyną do gazowni oraz do Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa z całej Polski. Najwięcej ze Szczecina. Tam na jakość dostarczonego w ostatnim sezonie grzewczym gazu poskarżyło się już 3300 osób, w Opolu prawie 800, w Łodzi setka - wymienia radomski dodatek \"Gazety Wyborczej\".
Odbiorcy skarżą się na niską kaloryczność gazu. PGNiG zapewnia, że gaz spełnia wszystkie normy, co potwierdziły przeprowadzone po fali reklamacji badania.

- Na wyższe niż przed rokiem zużycie gazu miały też wpływ warunki pogodowe. Jak wynika z pomiarów Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, tegoroczna zima była chłodniejsza od poprzedniej. Warto też pamiętać, że nowoczesne kotły gazowe wyposażone są w automatykę sterowania. W przypadku spadku temperatury w nocy automatyczne sterowanie kotła zwiększa jego wydatek, aby utrzymać zadaną temperaturę za cenę zwiększonego zużycia paliwa. Użytkownik jest tego nieświadomy. Jakość sprzedawanego przez nas gazu spełnia wszystkie normy. Tak wynika z prowadzonego przez nas stałego monitoringu jakości, więc reklamacje nie są uwzględniane - mówi w \"GW\" Barbara Kluza z biura prasowego PGNiG.

- Problem w tym, że odbiorca nie ma szans, aby udowodnić swoje racje, nie ma tu równości stron w postępowaniu reklamacyjnym - mówi w radomskim dzienniku Wojciech Mazur. I wyjaśnia: odbiorca otrzymuje fakturę za okres poprzedzający. Kwestionuje kwotę do zapłacenia, więc składa reklamację dotyczącą jakości gazu i wniosek o ekspertyzę. Ale badanie zlecane licencjonowanemu laboratorium dotyczy jakości gazu tłoczonego do sieci w chwili badania, a nie w okresie, który kwestionuje odbiorca. On sam nie ma żadnej możliwości pobrania próbki gazu w chwili, gdy podejrzewa, że gaz nie spełnia norm.

- Niestety, czytelnik ma sporo racji. Jedyna rada, to od razu domagać się badania jakości, gdy tylko zaczynamy podejrzewać, że gaz jest złej jakości, a nie czekać na fakturę - mówi w \"Gazecie Wyborczej\" Jacek Bełkowski, rzecznik odbiorców paliw i energii Urzędu Regulacji Energetyki.

NA GIEŁDZIE


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 250 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 902 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.