PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nie ma problemu jakości gazu

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
03-03-2008 14:25

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG) zapewnia, że jakość gazu ziemnego dostarczanego polskim odbiorcom przewyższa krajowe normy jakości oraz parametry zakładane przez taryfę.

PGNiG zwołało w tej sprawie specjalną konferencję prasową, w związku ze zwiększoną liczbą reklamacji od klientów indywidualnych, a także serią materiałów prasowych na temat rzekomo zawyżonych rachunków za gaz.
- Jakość gazu jest stale monitorowana w całym kraju przez niezależnego operatora systemu przesyłowego, we wszystkich punktach wejścia do krajowego systemu - zapewnia Jan Winter, dyrektor pionu bilansowania handlowego PGNiG.

Według niego, wartości kaloryczne gazu rzeczywiście dostarczanego odbiorcom od lat przekraczają krajowe normy (34 MJ/m sześc.), wartości minimalne przyjęte w umowie przesyłowej z Gaz Systemem (38 MJ/m sześc.), jak i parametry zapisane w taryfie zatwierdzonej przez URE (39,5 MJ/m sześc.).

Potwierdza to Wojciech Burzyński, zastępca dyrektora pionu eksploatacji Gaz Systemu. - Jakość gazu w ciągu ostatnich trzech miesięcy przewyższała normy i kształtowała się na poziomie 39,5-40 MJ/m sześc. - zapewnił.

Jan Winter przekonuje, że zużycie gazu w ostatnich miesiącach 2007 roku i na początku tego roku wzrosło ze względu na wyższe temperatury w tych miesiącach w porównaniu do poprzenich lat, natomiast w skali całego 2007 roku rachunki za gaz nie wzrosły.

PGNiG przekonuje, że ten sam gaz dociera do klientów indywidualnych i biznesowych, którzy niezależnie monitorują jego jakość. - Gdyby gaz był nieodpowiedniej jakości, dotarłyby do nas reklamacje także od klientów biznesowych, a nic takiego nie miało miejsca - zapewnia?ą w PGNiG.

Natomiast wzrost rachunków za styczeń 2008 r. w porównaniu do grudnia 2007 r., wynika z różnego okresu rozliczeniowego ujętego w tych rachunkach, co wynika z kolei z faktu, że odczyt stanu liczników gazowych miał miejsce w dniach 16-19 grudnia 2007, a wprowadzenie do systemu dopiero po świętach Bożego Narodzenia, 27 grudnia.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP