Monopolista gazowy chce zmienić markę. W konkursie ogłoszonym wśród pracowników PGNiG wygrała nazwa Engaz.
Dlatego kilka miesięcy temu ogłoszono konkurs, w którym wygrała ostatecznie nazwa Engaz, zaproponowana przez trzech pracowników spółki. Jednak nie jest wcale pewne, czy to właśnie ona trafi na logo firmy.
Zwycięski Engaz wraz z innymi wyróżniającymi się propozycjami zostanie poddany szczegółowej analizie, wykonanej przez specjalnie wybranej do tego celu agencji brandingowej Czarny Tulipan.
- Pewne jest że zmiana logo to wydatek od kilku do kilkudziesięciu milionów - mówi "GP" osoba, która pracowała przy jednym z dużych projektów rebrandingu.
W obecnym kształcie nazwę Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo wprowadzono 25 lat temu. O zmianie marki myślano w PGNiG już od 2001 roku. Podjęto wtedy pierwsze badania nad zmianą loga. W 2004 r. bliska akceptacji zarządu była propozycja zmiany nazwy na Erga.
Ewentualna zmiana marki dotyczyć będzie wyłącznie zastąpienia niebieskiego skrótowca PGNiG nowym. - Nie przewidujemy zmiany kolorystyki oraz pomarańczowego godła - powiedział "GP" rzecznik.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PGNiG pracuje nad zmianą nazwy na Engaz