PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PGNiG sprzedaje coraz więcej gazu

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
10-05-2017 13:14
PGNiG sprzedaje coraz więcej gazu
Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Po udanym 2016 roku GK PGNiG nie zwalnia tempa i kończy pierwszy kwartał 2017 r. ze wzrostem sprzedaży o 0,9 mld m3 gazu rok do roku.

W I kwartale 2017 Grupa PGNiG sprzedała 8,89 mld m3 gazu w porównaniu do 7,97 mld m3 w I kwartale 2016 roku. Oznacza to, że przez pierwsze trzy miesiące bieżącego roku klienci kupili ponad 0,9 mld m3 (wzrost o ponad 11proc.) tego surowca więcej niż w analogicznym okresie w zeszłym roku.
Wśród spółek GK PGNiG największy wzrost wolumenu sprzedaży, z 4,59 do 5,41 mld m3 gazu (wzrost o prawie 18 proc. w I kwartale), zanotowało PGNiG SA, które odpowiada za obsługę klientów strategicznych i hurtowych. Doświadczeniu PGNIG - największego na polskim rynku dostawcy gazu ziemnego - zaufała m.in. grupa ArcelorMittal, której PGNiG zapewni gaz przez trzy lata do 1 stycznia 2020 r. z opcją przedłużenia o kolejne trzy lata. Wartość umowy może osiągnąć ok. 1,4 mld zł.

W pierwszym kwartale 2017 r. PGNiG SA wyeksportowało 160 mln m3 gazu ziemnego na Ukrainę, gdzie spółka sprzedaje ten surowiec od sierpnia 2016 roku. W kwietniu br. PGNiG rozpoczęło również dodatkowo dostawy gazu na potrzeby ukraińskiego operatora gazociągów i magazynów Ukrtransgaz.

PGNiG wzmacnia także pozycję na międzynarodowym rynku LNG. W lutym spółka otworzyła biuro w Londynie i po niespełna dwóch miesiącach działalności zawarła kontrakt z Cheniere Energy Inc. na pierwszą w historii naszej części Europy dostawę amerykańskiego LNG. Dynamicznie rozwija się również sprzedaż tzw. małego LNG. W marcu br. liczba sprzedanych cystern z  gazem skroplonym wyjeżdżającym z terminala LNG w Świnoujściu przekroczyła tysiąc.

PGNiG Obrót Detaliczny zwiększyło sprzedaż z 2,60 w I kwartale 2016 do 2,75 mld m3 w analogicznym okresie 2017 r. (wzrost o prawie 6 proc.). Dużym powodzeniem cieszy się oferta Prąd i Gaz - do końca pierwszego kwartału 2017 na dostawy prądu z PGNiG zdecydowało się blisko 30 tys. klientów indywidualnych.

Kluczem do sukcesu PGNiG jest utrzymywanie dobrych relacji z klientami. Na początku 2017 roku PGNiG Obrót Detaliczny, we współpracy z agencją Millward Brown, zrealizowało badanie satysfakcji klientów biznesowych. Wynika z niego, że w porównaniu do poprzedniej edycji badania w 2013 roku wskaźniki satysfakcji wzrosły w każdym z badanych obszarów.

Wyraźny wzrost widoczny jest w jednym z najważniejszych współczynników - Net Promoter Score, który mierzy lojalność klienta. Z poziomu minus 23 punktów firma poprawiła go do plus 5 punktów. To jeden z najlepszych wyników w całej branży energetycznej w Polsce. Wzrósł także poziom satysfakcji ogólnej z 76 do 86 proc.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 014 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

330 649 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP