PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PGNiG umacnia pozycję na rynku gazu. Ma coraz więcej klientów w Niemczech i Holandii

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
03-02-2017 15:13
PGNiG umacnia pozycję na rynku gazu. Ma coraz więcej klientów w Niemczech i Holandii
Fot. Shutterstock

Prawie 1,4 mld m3 sprzedanego gazu więcej niż w 2015 roku zanotował w ubiegłym nasz gazowy koncern. Spółka chwali się, że pomimo liberalizującego się rynku gazu, dobrze sobie na nim radzi.

Wyniki w 2016 roku pokazują znaczący wzrost wolumenu sprzedaży gazu w całej Grupie PGNiG. Sprzedaż ogółem wzrosła o 6 proc. w porównaniu z rokiem 2015. Jeszcze lepiej prezentuje się wzrost sprzedaży do największych odbiorców, który wyniósł 10 proc.
Sprzedaż gazu na Towarowej Giełdzie Energii zwiększyła się o 11 proc. Podobną dynamikę wzrostu osiągnęła spółka zależna PGNiG Supply&Trading (PST), działająca głównie na rynkach niemieckim i holenderskim. W 2016 roku PST podwoiło liczbę klientów detalicznych i zawarło ponad 60 tys. nowych umów na dostawy prądu i gazu na lata 2017 i 2018.

Bardzo dobre wyniki sprzedaży odnotowało PGNiG S.A., którego oferta skierowana jest do największych odbiorców przemysłowych gazu oraz do klientów hurtowych, kupujących gaz do dalszej odsprzedaży. Dzięki wprowadzaniu programów rabatowych oraz rynkowych mechanizmów zakupu, w 2016 r. zawarto kilka strategicznych nowych umów średnio- i długoterminowych. Znalazły się wśród nich m.in. kontrakty z takimi kluczowymi klientami jak: Grupa Azoty, PGE, PKN ORLEN, EDF Toruń.

PGNiG S.A. systematycznie rozwija także działalność handlową LNG i rozpoczęła eksport gazu na Ukrainę, który w 2016 r. wyniósł prawie 0,4 mld m3.

- Stosowanie europejskich mechanizmów kontraktowania, elastyczność wobec zmieniających się potrzeb rynku ora indywidualne podejście do klienta. Właśnie to czyni naszą ofertą bardzo konkurencyjną – mówi Maciej Woźniak wiceprezes PGNiG ds. handlowych.

Także w segmencie sprzedaży gazu do mniejszych klientów spółka PGNiG Obrót Detaliczny ma się czym pochwalić. Tylko w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 r., w samym segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, PGNiG Obrót Detaliczny rozpoczął dostawy gazu dla nowych klientów o łącznym zapotrzebowaniu 84 mln m3 rocznie.

To o ponad 20 proc. więcej, niż w analogicznym okresie w 2015 roku. W 2016 roku nowa polityka sprzedażowa sprawiła, że spółka co miesiąc zyskiwała średnio o 10 mln m3 więcej zamówionego wolumenu gazu niż traciła. PGNiG Obrót Detaliczny odwrócił negatywny trend z 2015 roku, kiedy to średnio w każdym miesiącu tracił wśród klientów biznesowych zamówienia na blisko 110 mln m3 gazu.

– Powraca do nas wiele średnich i mniejszych podmiotów, na przykład z branży produkcyjnej czy spożywczej. Dzieje się tak, ponieważ nasze produkty oraz aktualnie prowadzona polityka cenowa i rabatowa są bardzo elastyczne – uważa Maciej Woźniak.

We wrześniu 2016 roku PGNiG OD uruchomiło z dużym sukcesem kompleksową ofertę sprzedaży energii elektrycznej dla klientów indywidualnych – Pakiet Prąd i Gaz - PiG. Według PGNiG jest ona nie tylko najtańsza na rynku, ale dodatkowo posiada przejrzystą i wygodną konstrukcję: brak abonamentu, gwarancję stałej ceny przez cały rok oraz brak kar dla klientów rezygnujących z usługi.

Dariusz Malinowski
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 768 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

308 212 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP