PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PGNiG zasypane reklamacjami konsumentów

Autor: Gazeta Wyborcza (Szczecin)
04-02-2008 08:50
PGNiG zasypane reklamacjami konsumentów

Szczeciński miejski rzecznik konsumenta pisze zbiorową reklamację rachunków za gaz. PGNiG uważa, że pretensje nie mają podstaw. A Urząd Regulacji Energetyki chce powołać ekspertów z Krakowa.

Coraz więcej mieszkańców Szczecina składa reklamacje do miejskiego rzecznika konsumenta rachunków za gaz. Okazało się, że nagle na przełomie grudnia i stycznia zużyli więcej gazu niż kiedykolwiek wcześniej, nawet w miesiącach tęgich zim. Często nawet dwa razy więcej. - informuje szczeciński dodatek "Gazety Wyborczej".
Reklamację rachunków składać powinni w Gazowni Szczecińskiej (na Tamie Pomorzańskiej), która dostarcza gaz. Ale ludzie idą nie tylko tam. Także do Urzędu Regulacji Energetyki (URE) i rzeczniczki.

Witold Kępa, dyrektor Północno-Zachodniego Oddziału URE w Szczecinie, twierdzi, że prowadzi rozmowy z krakowskim Instytutem Gazu i Nafty. - Ustalamy, czy ich eksperci są w stanie zbadać, jakiej jakości gaz trafiał do Szczecina na przełomie roku - mówi w dzienniku Kępa.

"Gazeta" zapytała dostarczający do Gazowni Szczecińskiej gaz PGNiG, co może być przyczyną tego nagłego masowego zwiększenia zużycia gazu. Powołując się na rozmowę z ZCh Police, które stwierdziły, że zwykle zimą dostają mniej wydajny gaz niż latem, "GW" zapytała też, czy zimą gaz nie powinien być tańszy.

Dziennik otrzymał odpowiedź, że Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA Oddział Handlowy w Warszawie dostarcza na terenie Gazowni Szczecińskiej "gaz ziemny wysokometanowy grupy E o parametrach jakościowych zgodnych z obowiązującymi Polskimi Normami".

- Gaz ten spełnia wszystkie wymagania jakościowe określone w umowach, które zostały zawarte z naszymi klientami - zapewnia spółka. Twierdzi, że jakość ta jest całodobowo monitorowana przez ich służby, ale i ZCh Police. A wyniki wskazują, że parametry jakościowe gazu są zgodne z normami i umowami.

"Gazeta Wyborcza" cytuje oświadczenie PGNiG w tej sprawie: "Wszystkie docierające w ostatnim okresie czasu od klientów reklamacje zostały wzięte pod uwagę i po zbadaniu sprawy możemy stwierdzić, że są nie uzasadnione. Ze względów oczywistych nie jesteśmy w stanie zweryfikować zarzutów co do nieprawidłowości występujących przy dokonywaniu odczytów urządzeń pomiarowych. Pragniemy poinformować, że za stan techniczny urządzeń pomiarowych oraz za ich prawidłowe odczyty odpowiada na terenie działania Gazowni Szczecińskiej Wielkopolski Operator Systemu Dystrybucyjnego Oddział Zakład Dystrybucji Gazu Szczecin, który nie potwierdza, aby w ostatnim okresie wystąpiła znaczna ilość błędnych odczytów urządzeń pomiarowych lub ich awarii. Jednocześnie informujemy, że wszystkie złożone przez Klientów reklamacje co do jakości gazu, nieprawidłowości odczytów urządzeń pomiarowych lub ich awarii zostaną przez Gazownię Szczecińską wnikliwie rozpatrzone i odpowiedź zostanie udzielona w jak najkrótszym czasie".
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 243 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 855 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.