Szczeciński miejski rzecznik konsumenta pisze zbiorową reklamację rachunków za gaz. PGNiG uważa, że pretensje nie mają podstaw. A Urząd Regulacji Energetyki chce powołać ekspertów z Krakowa.
Reklamację rachunków składać powinni w Gazowni Szczecińskiej (na Tamie Pomorzańskiej), która dostarcza gaz. Ale ludzie idą nie tylko tam. Także do Urzędu Regulacji Energetyki (URE) i rzeczniczki.
Witold Kępa, dyrektor Północno-Zachodniego Oddziału URE w Szczecinie, twierdzi, że prowadzi rozmowy z krakowskim Instytutem Gazu i Nafty. - Ustalamy, czy ich eksperci są w stanie zbadać, jakiej jakości gaz trafiał do Szczecina na przełomie roku - mówi w dzienniku Kępa.
"Gazeta" zapytała dostarczający do Gazowni Szczecińskiej gaz PGNiG, co może być przyczyną tego nagłego masowego zwiększenia zużycia gazu. Powołując się na rozmowę z ZCh Police, które stwierdziły, że zwykle zimą dostają mniej wydajny gaz niż latem, "GW" zapytała też, czy zimą gaz nie powinien być tańszy.
Dziennik otrzymał odpowiedź, że Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA Oddział Handlowy w Warszawie dostarcza na terenie Gazowni Szczecińskiej "gaz ziemny wysokometanowy grupy E o parametrach jakościowych zgodnych z obowiązującymi Polskimi Normami".
- Gaz ten spełnia wszystkie wymagania jakościowe określone w umowach, które zostały zawarte z naszymi klientami - zapewnia spółka. Twierdzi, że jakość ta jest całodobowo monitorowana przez ich służby, ale i ZCh Police. A wyniki wskazują, że parametry jakościowe gazu są zgodne z normami i umowami.
"Gazeta Wyborcza" cytuje oświadczenie PGNiG w tej sprawie: "Wszystkie docierające w ostatnim okresie czasu od klientów reklamacje zostały wzięte pod uwagę i po zbadaniu sprawy możemy stwierdzić, że są nie uzasadnione. Ze względów oczywistych nie jesteśmy w stanie zweryfikować zarzutów co do nieprawidłowości występujących przy dokonywaniu odczytów urządzeń pomiarowych. Pragniemy poinformować, że za stan techniczny urządzeń pomiarowych oraz za ich prawidłowe odczyty odpowiada na terenie działania Gazowni Szczecińskiej Wielkopolski Operator Systemu Dystrybucyjnego Oddział Zakład Dystrybucji Gazu Szczecin, który nie potwierdza, aby w ostatnim okresie wystąpiła znaczna ilość błędnych odczytów urządzeń pomiarowych lub ich awarii. Jednocześnie informujemy, że wszystkie złożone przez Klientów reklamacje co do jakości gazu, nieprawidłowości odczytów urządzeń pomiarowych lub ich awarii zostaną przez Gazownię Szczecińską wnikliwie rozpatrzone i odpowiedź zostanie udzielona w jak najkrótszym czasie".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PGNiG zasypane reklamacjami konsumentów