Ruszyła masowa rekrutacja oficerów z odpowiednim doświadczeniem do kierowania statkami transportującymi gaz skroplony.
- Jest to efektem większego zainteresowania LNG jako paliwa alternatywnego do napędu statków morskich, co powoduje, że rekrutacja stała się trudniejsza niż w poprzednich latach - powiedział Mark Charman, dyrektor zarządzający w agencji pośrednictwa pracy marynarzy Faststream.
Według jego informacji, armatorzy zamówili 127 nowych statków z napędem LNG, co wymaga odpowiedniej liczby oficerów oraz doświadczonych inżynierów - kierowników technicznych na lądzie.
Spółki armatorskie prześcigają się więc w ofertach, aby wprowadzić atrakcyjne pakiety wynagrodzeń. Wśród nich są wynagrodzenia wolne od podatku za pracę na morzu, nowe formy wynagrodzeń i otwarte opcje.
- Armatorzy poszukujący oficerów LNG muszą pamiętać, że konkurencyjną ofertę dla nich stwarza sektor FLNG (pływające stacje skraplania gazu ziemnego, przyp. autor), który oferuje wyższe wynagrodzenie i krótszą rotację - podkreślił Mark Charman.
Jak wskazują dane, średnie wynagrodzenie technical superintendent w sektorze LNG wynosi 113,5 tys. USD, a chief engineers - 121,5 tys.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sektor LNG płaci duże pieniądze doświadczonym oficerom-menedżerom