Mimo, że wyniki finansowe PGNiG w pierwszym półroczu nie zachwyciły, to spółka może się cieszyć z jednego - stale rosnącej sprzedaży gazu.
Kto zwiększył zakupy surowca? Prawie wszystkie grupy odbiorców. Jedynym wyjątkiem jest grupa określana jako – handel, usługi i przetwórstwo. Tam sprzedaż nie wzrosła w omawianym okresie i wynosiła tyle ile w ubiegłym roku 1,1 mld m3 gazu.
Nieco więcej gazu kupili odbiorcy indywidualni. Wzrost wyniósł 100 mln m3 i wyniósł w pierwszym półroczu 2012 roku 2,2 mld m3 surowca. Identyczny wzrost zanotowały zakłady azotowe. W pierwszym półroczu kupiły one 1,3 mld m3 gazu. O 100 mln m3 gazu wzrosło w pierwszej połowie roku zużycie gazu przez elektrownie i ciepłownie. Sięgnęło ono 0,8 mld m3.
Największy wzrost sprzedaży PGNiG zanotował w grupie „pozostałych odbiorców przemysłowych”. Tam sprzedaż w pierwszej połowie roku wyniosła 2,7 mld m3. Było to o 200 mln m3 gazu więcej niż przed rokiem.
Skąd wzrost sprzedaży? To efekt bardzo mroźnej aury. W lutym przez kilka dni padały dobowe rekordy zużycia gazu w kraju.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sprzedaż gazu rośnie prawie we wszystkich segmentach