PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Strategiczne cele PGNiG ogłoszone

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
19-12-2012 13:08
Strategiczne cele PGNiG ogłoszone
Fot. mat. pras.

PGNiG przyjęło krótkoterminową strategię budowania wartości GK PGNiG do 2014 roku. Strategia opiera się na trzech głównych celach: przygotowania spółki do działania w warunkach zliberalizowanego rynku gazu, utrzymania pozycji lidera w branży poszukiwawczo-wydobywczej i rozbudowy kompetencji firmy o dostawy ciepła i energii elektrycznej.

- Krótkoterminowa strategia PGNiG SA ma charakter kompleksowy i określa działania podejmowane do realizacji nadrzędnego celu strategicznego GK PGNiG, jakim jest tworzenie wartości dla akcjonariuszy. Konkretyzuje zadania i cele stawiane przed spółką w Strategii GK PGNiG przyjętej w 2011 roku, koncentrując się na najważniejszych obecnie aspektach funkcjonowania GK PGNiG, którymi są rozwój rynku, wzrost wydobycia i obniżka kosztów. Za dwa lata chcemy być nowoczesną multienergetyczną firmą, znakomicie radzącą sobie w nowych realiach rynkowych - mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes potentata.
Jak poinformowała spółka krótkoterminowa strategia wprowadza zmianę sposobu zarządzania, z organizacji tradycyjnej na rzecz organizacji zarządzanej projektowo. Zawiera ona 19 inicjatyw strategicznych, które będą realizowane w trzech obszarach biznesowych.

Więcej własnych surowców

Pierwszym z nich jest obszar poszukiwań i wydobycia węglowodorów. PGNiG podtrzymuje cele strategiczne dotyczące zwiększenia własnego wydobycia gazu ziemnego do poziomu 6,2 mld m3 i ropy naftowej do ok. 1,8 mln ton rocznie w perspektywie 2015 roku (w przypadku gazu oznacza to skok o niemal 50 proc). Spółka nadal będzie kontynuować rozpoznanie i zagospodarowanie niekonwencjonalnych złóż węglowodorów na posiadanych koncesjach, głównie w Pomorskiem i Lubelskiem.

Ponadto spółka będzie intensyfikować poszukiwania węglowodorów ze złóż konwencjonalnych w kraju na ok. 80 koncesjach.

Prąd made in PGNiG

Firma skupi się także na poprawieniu efektywność obszaru sprzedaży i obsługi klientów oraz chce wdrożyć nową politykę marketingową i zintegrowaną ofertę produktową.

Będzie ona obejmowała oferty dual fuel (sprzedaż więcej niż jednego medium) i zmianę sposobu rozliczeń z klientami. Aby to było możliwe, PGNiG chce intensywnie rozwijać segment energetyki poprzez rozpoczęcie budowy nowych bloków energetycznych zasilanych gazem m.in. w EC Stalowa Wola, EC Żerań i EC Łagisza.

Planowana jest również przebudowa kotłów węglowych na biomasę w EC Siekierki i zaangażowanie w budowę małych jednostek kogeneracyjnych w całym kraju.

Odpowiedzią na zmieniające się warunki rynkowe będzie również centralizacja funkcji handlu hurtowego w GK PGNiG. Spółka zapowiada działania na rzecz zmiany struktury portfela pozyskania gazu z importu, w tym uwzględniające możliwości zagospodarowania niewykorzystanych mocy terminala LNG w związku z planowanym rozpoczęciem eksportu gazu przez USA od 2014 r.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP