Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wiceprezes Polskiej Spółki Gazownictwa: udało się zaoszczędzić miliony

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
23-12-2015 10:41
Wiceprezes Polskiej Spółki Gazownictwa: udało się zaoszczędzić miliony
Fot. mat. pras.

Dzięki nowej polityce i strategiom zakupowym udało nam się zaoszczędzić kilkadziesiąt mln złotych. Większy poziom insourcingu pozwolił nam zmniejszyć koszty wynikające z korzystania z usług zewnętrznych o 14 proc. - mówi Andrzej Dębogórski członek zarządu ds. technicznych Polskiej Spółki Gazownictwa.

PSG powstała w wyniku konsolidacji sześciu spółek gazowniczych. Połączenie podmiotów o różnej organizacji, odrębnych strukturach i procedurach działania postawiło PSG przed wyzwaniami w zakresie prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Jak tłumaczy firma: konieczne było zatem wprowadzenie jednolitych standardów, procedur postępowania tak, aby w pełni wykorzystać potencjał spółki.
W ramach Programu Poprawy Efektywności oraz realizacji strategii PSG na lata 2015-2022 spółka wdraża programy Hermes i Neptun mające na celu podniesienie jakości obsługi klienta, usprawnienie działań operacyjnych, standaryzację procesów i wykonywanych prac przez jednostki terenowe spółki.

Inicjatywy Programu Hermes poprawiają porządek organizacyjny dając m.in:

· 19 proc. więcej czasu na wykonywanie zadań

· 7 proc. mniejsze zużycie materiałów

- Programy skupiają się na poprawie efektywności operacyjnej. W ramach przeprowadzonych już działań osiągnęliśmy blisko 50 proc. wzrost produktywności pracowników. W sumie udało nam się uwolnić blisko 350 tysięcy roboczogodzin, co przekłada się na realne oszczędności w wysokości 13 milionów złotych – mówi Dębogórski.

Program Neptun ma wpływ na codzienne funkcjonowanie brygad terenowych

Do końca roku 2015 wszystkie 153 jednostek organizacyjnych i blisko 4000 monterów zostało wyposażone w nowy sprzęt (smartfony) umożliwiający korzystanie z aplikacji Neptun.

-  Neptun jest nowoczesnym narzędziem, które znacznie zwiększa jakość i  pozwala efektywnie wykorzystać brygady monterskie. Nasi monterzy zanim opuszczą bazę mają już zaplanowane ponad 80 proc. prac na swojej zmianie. Wiedzą gdzie i kiedy będzie czekać na nich kolejne zadanie. Ponad 50 proc. z tych zadań ma wystandaryzowany czas na ich wykonanie – podkreśla menedżer.

Neptun umożliwia także  analizę  wyników pracy kadr poprzez zautomatyzowane raportowanie z wykonywanych czynności. Programy Hermes i Neptun mają docelowo generować dla spółki długoterminowe oszczędności w wysokości 73 mln złotych rocznie. 

Strategia Polskiej Spółki Gazownictwa na lata 2015-2022 zakłada wzrost wartości spółki poprzez wzrost wolumenu, przychodu regulowanego, wdrożenie docelowego modelu operacyjnego oraz trwałą redukcję kosztów zarządzalnych.

Andrzej Dębogórski podsumowuje: nasze plany na okres 2015-2022 przewidują przede wszystkim wzrost wolumenu dystrybuowanego gazu o 2,4 miliarda m3 do końca 2022 roku oraz osiągnięcie docelowego modelu operacyjnego. Oba te elementy pozwolą nam zwiększyć przychody spółki o 800 milionów złotych w ciągu zaledwie 7 lat.

Dariusz Malinowski

KOMENTARZE (42)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP