- Wymóg obowiązkowego posiadania magazynów na cały import gazu oznacza bez wątpienia wzrost kosztów importu - mówi Jacek Kwiatkowski, przedstawiciel VAG AG w Polsce.
To oznacza zaś najpewniej wzrost kosztów. Należy bowiem pamiętać że za usługę magazynową trzeba zapłacić.
Autorzy zmian są przekonani, że nowe rozwiązania pozwolą rozprawić się z szarą i czarną strefą na rynku paliw, dzięki czemu do budżetu może trafić od kilkuset milionów do nawet kilku miliardów złotych. Przekonują, że oprócz zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego Polski, będzie można uporządkować rynek paliw płynnych i gazu, zostanie tam przywrócona uczciwa konkurencja i zwiększy się kontrola państwa nad zapasami ropy i gazu.
Zdaniem przeciwników nowych zapisów prawa wprowadzenie niektórych rozwiązań doprowadzi do ograniczenia konkurencji, umocni monopol wielkich firm paliwowych, w konsekwencji doprowadzi do wzrostu cen gazu czy paliw płynnych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Jacek Kwiatkowski, VAG: dla wielu firm import gazu może nie być opłacalny