Nie rezygnujemy z inwestycji w terminal LNG - deklaruje Mirosław Dobrut, wiceprezes PGNiG. Tymczasem część ekspertów sugeruje, że decyzja o budowie powinna być uzależniona od opłacalności tej inwestycji.
Tymczasem Bogdan Pilch, dyrektor biura Gaz de France Polska, zwraca uwagę na niebezpieczeństwo, że jeśli zdecydujemy się na realizację tej inwestycji przed podpisaniem kontraktu na dostawy gazu, to znajdziemy się na straconej pozycji negocjacyjnej w kwestii zakupu gazu.
Poseł Andrzej Czerwiński zastrzega, że obecnie wciąż obowiązuje strategia przewidująca budowę gazoportu, ale jego zdaniem w nowej strategii będzie ona miała sens jedynie wówczas, jeśli ten projekt podeprze się realnym, rzeczywistym rachunkiem ekonomicznym,
- Dopiero mając w ręku umowy przedwstępne na zakup gazu, powinno się podejmować decyzję o budowie gazoportu - stwierdził. Według niego dobrze się składa, że jest jeszcze kilka miesięcy czasu na dyskusje nad tym projektem, przed realizacją projektu i uzyskaniem pozwolenia na budowę.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Potrzebna jest dyskusja o opłacalności Gazoportu